UNDGÅ STRESS I HVERDAGEN

  1. Stå tidligt op – Det er ikke noget værre, end at have travlt fra morgenstuden, og når man ikke når de ting man havde sat sig for, inden man skal ud af døren. Stå derfor tidligt op, så du har god tid til din ansigtpleje, morgenmaden osv.
  2. Red sengen – Det er altid dejligt at hoppe træt i en redt seng om aftnen. Så gør det til en vane, altid at rede sengen inden du forlader hjemmet om morgenen. Det tager ikke mange sekunder, og giver stør tilfredsstillelse.
  3. Forbered dagen før – Forbered evt. din morgenmad dagen før. Sæt havregrynene, skålen og skeen på bordet inden sengetid, og læg smykker og tøj klar. Pak tasken og smør madpakken. Det sparer dig for tid om morgenen, og mindsker en stresset start på dagen.
  4. Hav mobilen på lydløs – Det er lige til at blive stresset af at høre en telefon, bimle og bamle hele tiden. Slå alle unødvendige lyde fra, eller sæt den helt på lydløs, og tjek den ind imellem, om nogen har forsøgt at få fat på dig. Det vil give dig en masse ro.
  5. Drik masser af vand – Det hindrer dig i at få hovedpine, mindsker ubehag i kroppen og holder dig hydreret.
  6. Få gjort motion til en naturlig ting – Det kan stresse helt vildt at gå og tænke på, at man ikke får sig rørt som man burde, og hvornår man mon skulle få det gjort, i stresset hverdag. Læg det ind som en naturlig ting. Gør det til en vane at lege i haven med ungerne efter aftensmaden, gå om til lægen, lav squats imens du børster tænder eller lav altid lige 15 minutters hop og sprællemand inden du smutter i bad.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *